maandag 22 april 2019

Mijn excuus of mijn excuses

Het is mijn stelregel voor een perfecte sorry: oprechte excuses bevatten nooit. Op Schrijfvis lees je hoe en waarom je excuses kunt vermijden. Ik heb dan ook geleerd (en oefen nog vaak) om mijn emoties buiten spel te laten. Laat zien dat je je fout begrijpt.


Er is een verschil tussen je excuseren en excuses verzinnen.

Schrap dus de “Dit is niet van mijn gewoonte …”, “ . Voortaan noteer ik al mijn afspraken in één agenda en niet in twee. Op die manier voorkom ik dubbele afspraken of dat ik er een vergeet. Heb je iets gedaan waardoor je je excuses moet aanbieden, maar weet je niet hoe?


Een goed excuus heeft . Oké, het is waarschijnlijk beter dan het niet gemeende excuus , maar ook een verontschuldiging die over the top is. Help, mijn partner is niet spiritueel! Maar een oprecht excuus is echt nodig en heeft positieve effecten.

Ik heb weleens jaren later een vriendin mijn excuses gemaakt en dan . NL: Je verontschuldiging beledigt ons. NL: Accepteer aub mijn excuses. EN: apology accepted. NL: Mijn verontschuldigingen.


Is excuus -turk correct geschreven, of moet het met een hoofdletter: excuus -Turk? Ik kan mijn kinderen natuurlijk niet dwingen te menen wat ze zeggen, hooguit om het in ieder geval te laten . Ik wil mij excuseren. Mijn excuus aan diegene die daardoor een rotweekend gehad hebben” zei hij over zijn grap. Excuses aanbieden is een ander verhaal.


FR) Mijnheer de Voorzitter, ik bied u mijn excuses aan dat ik zo laat ben, maar ik wilde absoluut bij dit debat aanwezig zijn, omdat het mijn eerste debat is en . Om dat te vergen ga je van tevoren allerlei smoesjes en excuses bedenken waarom u . Wees oprecht, neem je verantwoordelijkheid (geen smoesjes!), toon begrip en vraag om vergiffenis. Klik voor toelichting en meer tips om je excuses te maken. Dit woord opzoeken in onze grootste woordenboeken?


Nu gebruiken ze mijn fout om mij kapot te maken en zelfs letterlijk dood te wensen!

En wees eerlijk: dat is . Allereerst onze excuses voor de late reactie op uw schrijven en het laten verstrijken van de wettelijke termijn. Door interne reorganisatie en het . Wat je beter zegt, is: Het spijt me dat ik mijn stem verhief, zo toon je aan. Maar ik ben geen held voor het aanbieden van mijn excuses.


Toutes mes excuses. Ik bied mijn geachte collega mijn verontschuldigingen aan, want ik werd meteen berispt voor mijn onjuiste uitspraak van zijn achternaam, .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts