maandag 13 juli 2020

Waar kan ik mijn cao vinden

Waar kan ik mijn cao vinden

Overigens kan het zijn dat de werkgever verplicht is om zich aan de cao van een sector te houden. Wat kan ik doen als mijn werkgever de cao niet nakomt? Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Kan uw werkgever niet aangeven of voor u een cao geldt?


Uitzendkrachten vallen bijvoorbeeld meestal niet onder de cao van het bedrijf waar ze werken. Mijn cao , waar vind ik die? Je werkgever is verplicht je de cao ter inzage te bieden.


Je kan hem ook vinden in onze CAOWijzer. Van een algemeenverbindendverklaarde cao kan op individueel vlak door de. KB) en een model voor een ondernemings- cao (DOCX, 2KB) vinden die. Voor wie gelden ze? Elk bedrijf in het lan of elk bedrijf uit de sector, moet die cao naleven.


Soms kan je als werkgever vrijstelling (dispensatie) vragen. De kans is groot dat u zich als werkgever moet houden aan een collectieve arbeidsovereenkomst ( cao ). Check in welke situaties dit verplicht is. Is er geen cao , dan kan de werkgever de afwijkende bepalingen vastleggen in. Die onderhandelingen vinden meestal plaats tussen de.


Via Liantis online kan je de cao -info van jouw sector bekijken. Het doel is tot afspraken te komen waar alle partijen achter staan. Mag mijn werkgever afwijken van de cao ? De vakbonden peilen vaak vooraf bij hun leden wat zij van de huidige cao vinden en welke punten zij graag verbeterd zien. Komen werkgever en vakbonden er niet uit, dan kan dat in het ergste geval tot stakingen leiden.


Waar kan ik mijn cao vinden

Wat zijn de rechten en plichten uit de cao voor werknemers en werkgevers? De werknemersverenigingen waar de wet van spreekt worden in het gewone. Waar bent u werkzaam ? Jouw werkgever is verplicht om jou een cao te verstrekken. Deze zou je dus op je werk moeten kunnen inzien. Alles hangt af van de afspraken over werktijden in uw contract of cao.


De winkel waar u werkt, verandert bijvoorbeeld de openingstijden waardoor u. Wat moet ik meenemen als ik me wil inschrijven? Mag een werkgever inlichtingen inwinnen bij mijn vorige werkgevers? Veelgestelde vragen. Wat wordt in een cao eigenlijk geregeld en wat moet je er als.


Waar kan ik mijn cao vinden

Verandert mijn CAO ? Hoe moet ik nu mijn uren doorgeven? Een overzicht van deze leden is te vinden op de website van de NBBU. Werknemers vinden het nummer van hun paritair comité en hun.


Een cao bevat bepalingen over:. Zowel de werkgever als de werknemer kan de overeenkomst tijdens die termijn op elk ogenblik en zonder vergoeding stopzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts